Domowe sposoby na białe zęby. Radzi doktor Urszula Leończak

Zimą zwracamy szczególną uwagę na kondycję naszego organizmu. Stosujemy różne sposoby sumplemtancji, wierząc, że w ten sposób lepiej i skuteczniej ochronimy organizm przed bakteriami.
Niewiele osób wie, że naturalna ochrona przyda je się również zębom. Zapytaliśmy doktor Urszulę Leończak o najlepsze metody. Oto jej rekomendacje.

ZIELONA HERBATA

warto wypijać kilka kubków tego naparu z młodych listków, by wzmocnić szkliwo zębów i ochronić je przed próchnicą. Naukowcy policzyli: w jednej filiżance zielonej herbaty jest średnio 0,3 mg fluoru, czyli najskuteczniejszego minerału przeciwpróchniczego. W tym napoju są także polifenole o właściwościach przeciwbakteryjnych. Fluor także wzmacnia szkliwo, opóźnia narastanie płytki nazębnej i chroni zęby przed atakiem bakterii. Sprawia też, że wapń skuteczniej wnika w tkankę zęba i utwardza ją.

KURUMA

Ta przyprawa ma właściwości przeciwzapalne, dlatego specjaliści polecają ją np. przy przeziebieniu. Jednak kurkuma pomaga także przy stanach zapalnych dziąseł i jamy ustnej. Warto ją dodawać do potraw, ale także szukać w składzie past do zębów.

OLEJ KOKOSOWY

Ma właściwości antyseptyczne, a to znaczy, że niszczy bakterie – w ustach te, które wywołują próchnicę. Pomaga też zachować zdrowe dziąsła i chroni je przed stanami zapalnymi. Olej kokosowy zawarty np. w pastach do zębów pomaga zachować naturalne pH w ustach, co zapobiega niszczeniu szkliwa zębów i powstawania nowych ubytków.
Nie zapominajmy jednak o codziennym myciu i nitkowaniu zębów po każdym posiłku i regularnych przeglądach stomatologicznych