1. Niniejszy regulamin został przyjęty dla podmiotu wykonującego działalność leczniczą, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Warsaw Dental Center Sp.k. w Warszawie, ul. Topiel 11, 00-342 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000749308, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy, REGON: 381328171, NIP: 1182180875, zwaną dalej „WDC”.
2. Podstawą prawną regulaminu jest art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
3. WDC jest wpisane do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod numerem księgi 000000207499, oznaczenie organu: W-14.
4. WDC działa na podstawie obowiązujących aktów prawnych, w tym w szczególności:
1.1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i aktów wykonawczych do ustawy;
1.2) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
5. Na terenie placówki w celu zapewnienia bezpieczeństwa jest prowadzony monitoring wizyjny. W celach informacyjnych w podmiocie znajdują się odpowiednie oznakowania.
6. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby pracujące lub swiadczące usługi na rzecz WDC, pacjentów oraz osoby im towarzyszące.
1. Celem WDC jest odpłatne udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych, służących przywróceniu i poprawie zdrowia, oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
2. Do zadań WDC w szczególności należą:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarza stomatologa oraz higienistki stomatologicznej;
2) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej oraz ortodoncji;
3) prowadzenie szeroko rozumianej działalności edukacyjnej i informacyjnej a także profilaktycznej;
4) współpraca z innymi jednostkami służby zdrowia.
W ramach WDC wyodrębnia się komórki organizacyjne:
a.1) Poradnia stomatologiczna;
a.2) Poradnia ortodontyczna;
a.3) Poradnia protetyki stomatologicznej;
a.4) Poradnia chirurgii stomatologicznej (drobne zabiegi w znieczuleniu miejscowym i ogólnym);
a.5) Poradnia diagnostyki onkologicznej w jamy ustnej;
a.6) Pracownia protetyki dentystycznej;
a.7) Pracownia tomografii komputerowej.
Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Warszawa (00-342), ul. Topiel 11.
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
1) osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń;
2) telefonicznego pod numerem telefonu 22 542 18 04
3. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości celem zweryfikowania Państwa tożsamości.
4.W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia pacjenta i po jego śmierci (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
5.Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji, a także przed zabiegiem wybielania zębów oraz przed zabiegami z innego zakresu oferowanego przez WDC.
Po zarejestrowaniu się do lekarza pacjent, w umówionym dniu i o określonej godzinie, zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim. Na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
7. W trakcie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia oraz kosztów.
8. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi/zażalenia na zachowanie lub czynności personelu WDC. Skargi/zażalenia przyjmuje kierownik.
1. Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należą:
1.1) realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;
1.2) kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
1.3) dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
1.4) zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;
1.5) przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej Karty Praw Pacjenta;
1.6) wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
2. Do podstawowych zadań wszystkich komórek organizacyjnych WDC należą:
2.1) badania i porady lekarska;
2.2) działania diagnostyczne;
2.3) udzielanie pierwszej pomocy medycznej;
2.4) profilaktyka stomatologiczna;
2.5) świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej;
2.6) świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej;
2.7) świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej;
2.8) świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej;
2.9) świadczenia z zakresu periodontologii;
2.10) świadczenia z zakresu ortodoncji;
2.11) świadczenia z zakresu implantologii stomatologicznej;
2.12) prowadzenie dokumentacji medycznej.
3. Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy, o treść ustalana przez przedsiębiorcę będącego podmiotem leczniczym.
4. Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu,oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych.
5. Podmiot leczniczy powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
6. WDC w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
Dokumentacja medyczna jest wydawana bezpłatnie na wniosek pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby upoważnionej przez pacjenta.
6.1.1. W razie śmierci pacjenta do obowiązków personelu medycznego należy niezwłocznie wezwać lekarza uprawnionego do stwierdzenia zgonu, który powinien dokonać oględzin zmarłego, stwierdzić zgon, odnotowując przyczynę, datę i godzinę śmierci oraz sporządzić kartę zgonu.
6.1.2. O zgonie pacjenta lekarz niezwłocznie zawiadamia rodzinę, przedstawiciela ustawowego lub opiekuna, którym wydaje kartę zgonu.
1. WDC kieruje kierownik placówki.
2. Podczas nieobecności kierownika zastępuje go jeden z jego zastępców.
3. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
1) organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników;
2) zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny przez podległych pracowników;
3) podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych;
4) kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń (na podstawie umów innych niż umowa o pracę) przepisów BHP i przeciwpożarowych;
5) przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie związanej z nimi korespondencji;
6) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność WDC;
7) nadzór nad jakością udzielanych świadczeń medycznych;
8) zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych;
9) działania na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
10) nadzór nad gospodarką lekową;
11) nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczenstwa i higieny pracy;
12) dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnzch kwalifikacjach zawodowych.
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w WDC pacjent ma prawo do:
1) poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny;
2) świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej;
3) rzetelnej informacji o stanie zdrowia;
4) wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia.
2. Do obowiązków pacjenta należy:
1) przestrzeganie regulaminu porządkowego WDC;
2) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki;
3) przestrzeganie higieny osobistej;
4) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż;
5) przestrzeganie zaleceń lekarza;
6) odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min. 24 h przed planowaną wizytą).
3. Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
4. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
5. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
6. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
7. Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
8. Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
9. Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
10. W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, aby z tego terminu mógł skorzystać inny pacjent.
11. Terminy wizyt powinny być odwoływane do 24 godzin przed planowaną wizytą poprzez odpowiedź na SMS przypominający o wizycie, kontakt telefoniczny pod numerem 22 542 18 04 lub wysłanie e-maila na adres kontakt@warsawdentalcenter.pl.
12. WDC, w przypadkach określonych w ust. 13, może pobierać opłatę za rezerwację terminu w wysokości 350,00 zł. Opłata za rezerwację terminu wizyty ma na celu zabezpieczenie czasu pracy lekarza i może być pobierana w przypadku rezerwacji następujących zabiegów:
1) leczenia endodontycznego;
2) leczenia protetycznego;
3) leczenia chirurgicznego;
4) leczenia implantologicznego;
5) leczenia periodontologicznego;
6) leczenia zachowawczego;
7) leczenia stomatologicznego w znieczuleniu ogólnym.
13. Opłata za rezerwację terminu wizyty na leczenie jest pobierana w przypadku wcześniejszego dwukrotnego niezgłoszenia się pacjenta na umówioną wizytę bez jej wcześniejszego odwołania zgodnie z Regulaminem, a także przy rezerwacji wizyt zaplanowanych na 2 godziny i więcej.
1. Regulamin organizacyjny ustala kierownik.
2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji.
4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych i współpracujących z WDC.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 kwietnia 2019 r.
📄 Pobierz pełną wersję regulaminu w formacie PDF
📥 Pobierz PDF Abhijit Chatterjee2025-03-23Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. I have been a patient of Warsaw Dental Center for the past two years. During this time I have had Invisalign treatment done by Dr Karolina, root canal done by Dr Urszula and implants done by Dr Bartosz. Every experience was positive. Doctors and staff speak English fluently or natively. They helped arrange and accommodate me on my multiple short visits from USA. So far I have recommended this clinic to multiple friends in USA and they have all been satisfied. I am updating this review after a year, my experience remains first class. Recommended with both thumbs up. Татьяна Чайка2025-03-12Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Хочу подякувати стоматологу Івану Дашкевичу за лікування зубів. Я приїхала з Дании по рекомендації,лікуватися у цій клініці.Іван дуже уважний,спокійний і дуже добре знає своє діло. Гарний спеціаліст. Я рекомендую цього стоматолога і клініку усім. Дякую Artur2025-03-01Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Zespół w klinice to prawdziwi profesjonaliści – doskonale zgrani, pracujący z pełnym zaangażowaniem i dbałością o każdy detal. Dzięki ich sprawnej organizacji oraz życzliwemu podejściu do pacjentów cała wizyta przebiega w komfortowej atmosferze Dawid Machnio2025-02-21Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Panie z recepcji, jak i pani doktor, są bardzo miłe i pomocne. Od samego początku opiekują się pacjentem na najwyższym poziomie i starają się pomóc jak tylko mogą. Jestem pacjentem od niedawna, ale jestem bardzo zadowolony z usług kliniki. Mogę polecić to miejsce z czystym sumieniem. Milena Pląska2025-02-10Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Zespół w klinice jest bardzo zgrany i pracuje sprawnie i profesjonalnie. Konrad Wysocki2025-02-07Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Wiem, na własnym przykładzie, że lekarzom w Warsaw Dental Center zależy na długotrwałym efekcie leczenia a nie tylko na szybkim załatwieniu sprawy i szybkim zarobku. Damian Lemiaszkiewicz2025-02-05Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Zamieniłem protezę wyjmowaną na implanty i mój komfort życia wzrósł o 100%! Już nie musze się wstydzić swojego uśmiechu. Anna Perełka2025-02-03Trustindex sprawdza, czy pierwotnym źródłem recenzji jest Google. Razem z mężem, który nie mówi po polsku przylatujemy do Warsaw Dental Center. Każdy tu mówi po angielsku, co dla nas jest bardzo ważne.Ogólna ocena Google4.8/5, na podstawie 391 opinii
Warsaw Dental Center Leończak Sp.k.
NIP: 1182180875