Korony, Licówki i Protezy: Jak Protetyka Odzyskuje Twój Uśmiech

dr Kopeć w trakcie leczenia pacjentki

Czym zajmuje się protetyka stomatologiczna?

Protetyka obok endodoncji, chirurgii i ortodoncji jest główna gałęzią stomatologii. Nie może ona jednak istnieć samodzielnie dlatego protetyk ściśle współpracuje z endodontą, chrirugiem ale również ze specjalistą stomatologii zachowawczej. Protetyka zajmuje się odbudową i zastępowaniem utraconych lub uszkodzonych zębów. Protetyk pomaga również osiągnąć stabilne zwarcie i utrzymać prawidłowy zgryz.

Jakie odbudowy wykonuje protetyk?

• licówka porcelanowa
  • cienka warstwa porcelany przyklejana na stałe do przedniej powierzchni zęba. Dzięki licówkom poprawiamy trwale wygląd i kolor zębów. Dzisiejsza technologia pozwala na minimalną lub zerową preparację zęba pod licówkę, przez co oszczędzamy znaczną część struktury zęba.
  • korona protetyczna odbudowuje część nad dziąsłową zęba przy zachowaniu korzenia, można ją porównać do czapeczki, która otacza i ochrania ząb, koronami odbudowujemy zęby po leczeniu kanałowym lub te z bardzo zniszczoną strukturą
  • most protetyczny jest zespołem koron połączonych ze sobą na stałe i zamocowanych na zębach własnych pacjenta, most może odbudowywać od jednego do nawet trzech zębów, jest rozwiązaniem z wybory w przypadku braku możliwości wszczepienia implantów
  • korona na implancie, odbudowuje cała strukturę naddziąsłową na implancie, który jest wszczepiony w kość
  • protezy ruchome
  • szkieletowe, akrylowe , całkowite i częściowe, są mniej wygodne od uzupełnień stałych ale czasem stanowią jedyne dostępne rozwiązanie problemu braku zębów

Jaki wpływ na życie pacjenta ma protetyka?

•  funkcjonalność dzięki odbudowie utraconej części lub nawet całej korony zęba odzyskujemy komfort żucia, mówienia i utrzymania prawidłowej higieny jamy ustnej
  • wzrost pewności siebie, im piękniejszy, jaśniejszy uśmiech tym lepsze poczucie własnej wartości i pewności, korony, licówki czy nawet protezy ruchome pomogą przywrócić wysoką samoocenę
  • zapobieganie powikłaniom zdrowotnym jamy ustnej, brakujące zęby mogą doprowadzić do przemieszczania się tych stojących obok, bruksizm niszczy zarówno zęby jak stawy skroniowo
  • żuchwowe, powodując silne dolegliwości bólowe, protetycy w Warsaw Dental Center oferują rozwiązania w celu zapobiegania tym powikłaniom