Czy może wystąpić zakażenie po wyrwaniu zęba ?

dr Bartosz Leończak podczas konsultacji implantologicznej

Jeśli masz umówioną wizytę na usunięcie zęba na pewno zastanawiasz się co może wydarzyć się po zabiegu.

Suchy zębodół- najczęstsze powikłanie po ekstrakcji

Jeśli po wyrwaniu zęba nie wytworzy się skrzep w zębodole kość zostaje odsłonięta i narażona na czynniki środowiska. Objawem suchego zębodołu jest ostry i nieprzyjemny ból szczęki, mogący promieniować do sąsiednich tkanek . Występuje wtedy gdy pacjent nie stosuje się do zaleceń lekarza po zabiegu takich jak niepalenie papierosów, w tym elektronicznych, płukanie jamy ustnej wodą, próba usunięcia resztek pokarmu z zębodołu na własną rękę, co może spowodować usunięcie ziarniny wytworzonej po wyrwaniu zęba. Dolegliwości są bardzo proste do eliminacji ale powinno się to odbyć w gabinecie poprzez aplikację specjalnych leków.

Kiedy i co jeść po wyrwaniu zęba?

Tkanki po ekstrakcji są bardzo wrażliwe na urazy dlatego zalecane są miękkie, płynne pokarmy przez dobę po usunięciu. Dopóki działa znieczulenie i czujemy odrętwienie języka i policzków nie powinniśmy spożywać żadnych posiłków. Po 3- 4 dniach od zabiegu można wrócić do normalnej diety. Jeśli zabieg odbywał się w znieczuleniu ogólnym powinniśmy stosować się do zaleceń anestezjologa.

Czy może wystąpić zakażenie po wyrwaniu zęba i jakie są objawy?

W trakcie ekstrakcji zęba otwierają się naczynia krwionośne i część bakterii z jamy ustnej może dostać się do krwioobiegu. Aby temu zapobiec ważna jest sanacja jamy ustnej przed zabiegiem usunięcia zęba. Może to odbyć się np. przez skaling i piaskowanie. Objawami zakażenia po wyrwaniu zęba mogą być ból, gorączka, obrzmienie policzka. Będzie wtedy potrzebna antybiotykoterapia.

Jak długo będzie zaburzona symetria twarzy?

Jeśli doszło do obrzmienia po usunięciu zęba może ono się utrzymywać kilka dni, czasem może się dołączyć szczękościsk i wtedy dentysta przepisze antybiotyk.

Czym zastąpić utracony ząb?

Implanty zębów to najlepsze zastępstwo dla usuniętego zęba. Nie wszyscy jednak kwalifikują się do tego zabiegu. Aby dowiedzieć się czy jesteś w tej grupie zapraszamy do naszego specjalisty chirurgii Bartosza Leończaka na konsultację. Doktor Bartosz odpowie na wszystkie pytania dotyczące zarówno ekstrakcji zęba jak i zastąpienia go implantem. Zapraszamy do Warsaw Dental Center, które mieści się na Powiślu w Warszawie.