Currently set to Index
Currently set to Follow

Periodontologia Warszawa

Periodontologia to dziedzina stomatologii zajmująca się leczeniem dziąseł oraz przyzębia, a periodontolog to inaczej lekarz od dziąseł.

Periodontologia. Klinika Stomatologiczna Warszawa

Periodontologia, leczenie paradontozy. Pacjent, który zauważy u siebie takie dolegliwości jak: krwawienie dziąseł, uczucie ruszania zęba, drażniący zapach z ust czy też nadwrażliwość zębów na ciepło lub zimno – powinien bezwzględnie zgłosić się do dentysty. W naszej klinice Warsaw Dental Center taka konsultacja jest możliwa i pozwoli wyleczyć wymienione dolegliwości. Brak odpowiedniej diagnozy w tej kwestii oraz zaniedbania ze strony pacjenta mogą prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Dodatkowo w naszej ofercie znajdziecie Państwo profesjonalne zabiegi czyszczenia kamienia nazębnego (skaling) oraz piaskowanie zębów.

Periodontologia Warszawa - leczenie paradontozy

Cennik zabiegów periodontologicznych obejmuje następujące zabiegi:

Periodontologia – Leczenie chorób przyzębia i dziąseł

Problemy przyzębia i dziąseł mogą pojawić w każdym wieku, nawet u małych dzieci, dlatego stomatologia dziecięca również obejmuje leczenie przyzębia i dziąseł. Pierwszymi niepokojącymi objawami, które można dostrzec jest miękki nalot – który ściśle przylega do powierzchni zęba. Jest to połączenie śliny, resztek nabłonka i pożywienia – w którym obecne są także bakterie. Miękki nalot, który nie jest skutecznie usuwany z zębów przekształca się w kamień nazębny – prowadzi do poważniejszych problemów jamy ustnej.

Pierwszą oznaką osadzenia się nadmiernej ilości kamienia nazębnego jest tkliwość i krwawienie dziąseł. Dzieje się tak dlatego, że zgromadzony kamień przykleja się wzdłuż linii dziąseł. Niestety kamień jest znacznie trudniejszy do usunięcia i samo szczotkowanie płytki nazębnej w tym przypadku jest niewystarczające. Taki pozostawiony kamień nazębny powoduje akumulację płytki nazębnej, która podrażnia dziąsła. Stają się one zaczerwienione, opuchnięte oraz bardzo wrażliwe.

Scalling – zabieg dbający o Twoje zęby i dziąsła

W naszej klinice Warsaw Dental Center oferujemy leczenie chorób przyzębia. Mamy do dyspozycji profesjonalny kompleksowy zabieg scallingu, który polega na czyszczeniu kieszonek przyzębia ze złogów kamienia nazębnego. Ten nalot może prowadzić do Gingivitis, czyli poważnego stanu zapalnego dziąseł.

Scalling i root planning SRP są pierwszymi zabiegami w chorobach przyzębia, które usuwają czynniki drażniące z koron i powierzchni korzeni – dzięki czemu eliminują infekcje oraz stan zapalny. Dodatkowo celem scallingu naddziąsłowego jest usunięcie kamienia z korony klinicznej. W naszej klinice Warsaw Dental Center scalling wykonywany jest ultrasonicznymi instrumentami, które generują 30000 tys drgań na sekundę. Następnie złogi są usuwane przez ssak.

Oczyszczone powierzchnie zębowe są polerowane specjalnymi gumkami i pastami. Taka gładka, zabezpieczona powierzchnia zęba jest znacznie trudniejsza do zaatakowania przez bakterie. Usunięty kamień przestaje drażnić dziąsła. Stomatolog przemywa je także specjalnym płynem antyseptycznym, dzięki czemu dziąsła obkurczają się, krwawienie zostaje wyeliminowane, a dziąsła wracają do stanu sprzed nagromadzenia się kamienia nazębnego. Oczywiście periodontolog może zdecydować się na zastosowanie znieczulenia miejscowego jeżeli głębokość kieszonek jest większa niż 3mm. Wtedy periodontolog w ramach leczenia odwarstwia płat dziąsłowy mając bezpośredni wgląd do pola zabiegowego. Powierzchnia korzenia jest odsłonięta. Periodontolog dokładnie ją oczyszcza, a następnie zakłada szwy.

Czym jest paradontoza

Zaniedbanie zębów i dziąseł i nadmierne gromadzenie się kamienia prowadzi do poważnej choroby jamy ustnej, czyli paradonozy, która potrafi sprawić bardzo wiele kłopotów naszym pacjentom. W naszej klinice w Warszawie również zajmujemy się takimi problemami i posiadamy wysoką skuteczność w jej diagnozie i postępowaniu leczniczym. Leczeniem chorób przyzębia i dziąseł zajmuje lekarz periodontolog.

Początkowym objawem paradontozy jest bolesność i krwawienie dziąseł. Nieleczona przemieszcza się do przestrzeni międzyzębowych, aż do kieszonek dziąsłowych. Nagromadzone bakterie zaczynają wytwarzać procesy gnilne, którego skutkiem jest nieprzyjemny zapach z ust. Paradontoza prowadzi do odsłonięcia kieszonek dziąseł oraz korzeni i zajęcia przez bakterie ozębnej. Taka postępująca choroba może nawet doprowadzić do utraty zębów.

Dodatkowymi objawami postępującej paradontozy są:

• ruchomość zębów
  • odsłonięcie szyjek zębowych
  • zaczerwienienie dziąseł
  • wrażliwość zębów na zmianę temperatury

Leczenie paradontozy w klinice Warsaw Dental Center

Niestety niezwykle często zdarza się, że pacjenci trafiają do naszej kliniki Warsaw Dental Center już z zaawansowaną paradontozą. Lekarze stomatolodzy w naszej klinice stosują różne i bardzo skuteczne metody leczenia paradontozy w zależności od jej stopnia jej zaawansowania. Przede wszystkim w początkowej fazie dokonujemy dokładnej oceny stanu jamy ustnej. Jeżeli jest to początkowa faza – realizujemy ściąganie kamienia wraz z piaskowaniem. Później periodontolog poleruje powierzchnię zębów i zabezpiecza je przed nawrotem osadu. Po zakończeniu czyszczenia kieszonek dziąseł bardzo często stosowany jest także antybiotyk, który ma całkowicie wyeliminować nagromadzone bakterie.

W przypadku pogłębionej paradontozy stosuje się znacznie inne metody leczenia. Specjalizujemy się w leczeniu zaawansowanej paradontozy i stosujemy regenerację tkanek przyzębia. W takich przypadkach chirurgia stomatologiczna w naszej klinice obejmuje:

• korektę dziąsła i kości
  • kieretaż
  • operację płatkową
  • gingivektomię

W momencie kiedy okiem naszego periodontologa pacjent ma bardzo uszkodzoną ozębną wykonuje zabieg szynowania, czyli wykonanie rusztowania dla chwiejących się zębów. Zwykle usuwane jest ono w momencie kiedy dziąsła powrócą do naturalnego stanu.

W zapobieganiu powstawaniu paradontozy bardzo ważne jest odpowiednie dbanie o higienę jamy ustnej i regularne wizyty u periodontologa. Dodatkowym czynnikiem zapobiegającym powstawaniu stanów chorobowych jest odpowiednia dieta i ograniczenie spożywania takich napojów jak kawa czy herbata. Bezwzględnie należy odpowiednio często myć zęby, najlepiej po każdym posiłku i stosować nici dentystyczne – które bardzo dokładnie potrafią oczyścić przestrzenie międzyzębowe z resztek jedzenia i zapobiegać gromadzeniu się bakterii.

Dodatkowym czynnikiem, który może wpłynąć na rozwój paradontozy jest krzywe ustawienie zębów. Dzieje się tak dlatego – ponieważ poprzez złe ustawieni zęby nie mogą być dokładnie oczyszczone. Negatywny wpływ na stan zębów i dziąseł ma także stosowanie używek w postaci alkoholu i papierosów oraz cukrzyca i zaburzenia hormonalne.

Oczywiście leczenie parodontozy często wymaga czasu i wdrożenia odpowiedniego planu leczenia – jednak nasi specjaliści to najlepsi periodontolodzy w Warszawie i możesz liczyć na ich nieocenioną pomoc i skuteczne leczenie.

Lek. dent. Bartosz Górski

Specjalizuje się w zabiegach z zakresu periodentologii (chorobach dziąseł)

Warsaw Dental Center logo www

Napisz do nas!

Przekazane przez Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Warsaw Dental Center sp. z o.o. sp k., Encyklopedyczna 16b/14, 01-990 Warszawa NIP 1182188075, REGON w celach związanych z udzieleniem odpowiedzi na Państwa żądanie zgłoszone za pośrednictwem formularza kontaktowego. Przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora danych dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, lub sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Odbiorcami danych mogą być podmioty zajmujące się obsługą informatyczną lub marketingową administratora danych. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu udzielenia odpowiedzi na Państwa żądanie. Więcej informacji zostało zawartych w dokumencie „Informacje od administratora danych osobowych”.

Umów się na wizytę w naszej klinice