Stomatologia zachowawcza

Zdrowy, piękny uśmiech to marzenie każdego z nas. Wielokrotnie spotykamy się z zaniedbaniami ze strony pacjentów, którzy pojawiają się w naszej klinice Warsaw Dental Center w momencie, kiedy coś niepokojącego zaczyna się dziać.

Stomatologia zachowawcza

Zdrowy, olśniewający uśmiech to pragnienie wielu z nas. Często spotykamy się z sytuacjami, gdy pacjenci przychodzą do naszej kliniki Warsaw Dental Center już wtedy, gdy zaczynają dostrzegać pewne problemy. W takich momentach chcemy przekazać im, że kluczem jest odpowiednia profilaktyka, która znacznie zmniejsza ryzyko ciężkich chorób jamy ustnej. Badanie stomatologiczne polega na dokładnej analizie wizualnej i palpacyjnej warg, języka, błony śluzowej policzków, podniebienia i dziąseł. Następnie stomatolog dokładnie obserwuje łuki zębowe. Dysponujemy zaawansowanym sprzętem medycznym, który pozwala na dokładną diagnozę oraz skuteczne leczenie.

Kolejnym krokiem jest stomatologia zachowawcza, której celem jest naprawa uszkodzonych zębów. Obejmuje to usuwanie ubytków, kamienia nazębnego, umieszczanie mostów, implantów i ewentualnie koron. Dzięki temu możemy przywrócić naturalny i zdrowy wygląd zębów oraz chronić przed chorobami jamy ustnej.

Co to jest próchnica i jakie są jej objawy?

Leczenie próchnicy to jeden z elementów stomatologii zachowawczej. Jest to choroba jamy ustnej, za którą odpowiedzialne są bakterie z grupy paciorkowców. Aby mogła się rozwijać potrzebuje do tego odpowiednich warunków. Pojawia się wtedy, kiedy pacjent spożywa zbyt dużą ilość cukrów oraz jama ustna jest zbyt mocno zakwaszona. Musimy jednak pamiętać, że do powstawania próchnicy przyczyniają się także czynniki genetyczne. Brak właściwej diagnozy w odpowiednim czasie, bardzo często prowadzi do poważnych uszkodzeń zęba, a nawet grozi jego utratą. Jakie są zatem objawy próchnicy?
  • widoczne ubytki w zębach
  • charakterystyczne plamki
  • drażniący zapach z jamy ustnej
  • często ból zębów
Do najczęściej stosowanych metod leczenia próchnicy należy usunięcie przez lekarza stomatologa zmian próchniczych, dokładne oczyszczenie zęba i zastosowanie wysokiej jakości materiałów wypełniających, takich jak: porcelana, żywice kompozytowe w kolorze zęba oraz sztuczne tworzywa. W momencie, kiedy pacjent odczuwa silny ból zęba czasem konieczne jest wykonanie leczenia kanałowego w celu pozbycia się próchnicy. Taki sposób leczenia stosowany jest przy bardzo zaawansowanej próchnicy, gdzie mamy do czynienia z zapaleniem miazgi zębów. Lekarz stomatolog rozpoczynając leczenie kanałowe czyści zęby z próchnicy, usuwa miazgę oraz oczyszcza kanały zębowe. Po takim wprowadzeniu wykonuje wypełnienie kanałów oraz nadbudowuje ząb. W naszej klinice Warsaw Dental Center stosujemy zaawnsowany sprzęt endodontyczny, który pozwala na bardzo dokładne pomiary kanałowe i pokazanie ich w bardzo dużym powiększeniu. Dzięki czemu zabieg jest wykonywany bardzo precyzyjnie i pozwala na dokładne wykonanie leczenia. Zalecamy konsultacje po leczeniu zwykle co pół roku.

Lakowanie zębów

Bardzo istotnym elementem stomatologii zachowawczej jest także lakowanie zębów. Jej zadaniem jest ochrona zębów przed pojawieniem się próchnicy. Lak jest nakładany na powierzchni żującej zębów oraz w bruzdach, co pozwala na zmniejszenie ryzyka odkładania się płytki nazębnej. Taki zabieg profilaktyczny jest stosowany w naszej klinice przez lekarza stomatologa u dzieci ok. 6 roku życia, czyli w momencie kiedy zaczynają się u nich pojawiać zęby stałe.

W naszej klinice Warsaw Dental Center w Warszawie dbamy o to, żeby uświadamiać pacjentów, w jaki sposób zapobiegać powstawaniu próchnicy. Do podstawowych zasad profilaktycznych należy regularne i przede wszystkim dokładne mycie zębów. Konieczne jest wymienianie szczoteczki co kilka miesięcy! W utrzymaniu higieny zębów pomagają także nici dentystyczne. Stomatologia dziecięca przewiduje regularne przeglądy oraz poddawanie dzieci zabiegom fluoryzacji zębów. Dentysta w ten sposób utrzymuje zęby dziecka w dobrej kondycji i ma kontrolę nad stanem jego zdrowia. W naszej klinice w Warszawie zawsze zachęcamy pacjentów do regularnych wizyt przeglądowych.